پیش بینی میشود سرمایه گذاری در تحول دیجیتال تا سال ۲۰۲۶ به ۳٫۴ تریلیون دلار در سراسر جهان برسد.
تحول دیجیتال ، بازتعریف استراتژی و طرز فکر فرهنگ سازمانی برای پذیرش تغییر و استفاده از فناوری برای شتابدهی در ایجاد ارزش میباشد و در این فرآیند ؛ هفت اشتباه مهلک زیر را نباید مرتکب شد:
هفت اشتباه مهلک در تحول دیجیتال که نباید مرتکب شوید
تمرکز بروی فناوری بیش از کارکنان
فناوری یک جنبه بسیار مهم تحول دیجیتال میباشد ؛ ولی مهمتر از آن بررسی میزان تاثیر تغییرات بر کارکنان است. رهبری قوی و مدیریت تغییر خوب ؛ به همسویی کارکنان با استراتژی تحول دیجیتال منجر شده و انگیزه افراد را تضمین خواهدکرد.
نادیده گرفتن تجربه مشتری
تجربه مشتری قلب تحول دیجیتال میباشد. بهینه سازی فرآیندها و کاهش هزینه به بهبود کسب و کار کمک می کند، اما “زمین بازی“را تغییر نمی دهد.
استفاده از داده های با کیفیت بازار ؛ محصول و مشتری به شرکتها اجازه میدهد تا مدلهای کسب و کار جدیدی ایجاد کنند و محصول/خدمات، تجربه مشتری و نتایج کسبوکار بهتری را برای مشتریان فراهم می کند.
انجام تحول بتنهایی
پیاده سازی فناوری های جدید و متنوع ؛ نیازمند همکاری منسجم میباشد . این امر و همزمانی اصلاح فرآیند ها با مدیریت تغییرات فرهنگی ، کار بسیار دشواری است.
تعداد بسیار کمی از شرکت ها، تخصص و تجربه داخلی برای انجام این کار را دارند. با کارشناسانی که به آنها اعتماد دارید شریک شوید و مشاوره بگیرید
عدم توجه به امنیت
از آنجایی که سازمانها به سمت فناوریهای جدید میروند، در نظر گرفتن پیامدهای امنیتی، هم برای سازمان و هم برای مشتریان، مهم است.
امنیت سایبری آنقدر مهم است که نمی توان آن را به عنوان یک گزینه لوکس در فرآیند تحول دیجیتال در نظر گرفت.
بر اساس گزارش دفاع دیجیتال مایکروسافت در سال ۲۰۲۲، محصولات با ۲۸ درصد درگیر باج افزار بوده اند.
چابک نبودن
تعداد بسیار کمی از تحولات در مقیاس بزرگ دقیقاً مطابق برنامه پیش می روند. علاوه بر این، پیشرفت های تکنولوژیکی و شرایط بازار به سرعت در حال تغییر است که عدم واکنش سریع و سازگاری سریع می تواند فاجعه بار باشد.
از چابکی دیجیتال و فرهنگی برای ایجاد محیطی از نوآوری مستمر استقبال کنید.
فقدان استراتژی و چشم انداز
یک استراتژی تحول دیجیتال خوب ؛ باید توصیف کند که موفقیت چگونه به نظر می رسد ، چگونه درجه بندی می شود، و چگونه ترکیبی از فناوری ها در تمام سیستم ها و فرآیندها یکپارچه می شوند تا کسب و کار را متحول کنند.
عدم توافق و تعهد رهبران سازمان
تحولات دیجیتال به گونه ای طراحی شده اند که میتوانند مخرب باشند و اغلب ممکن است پرهزینه باشند. رهبران سازمان نه تنها باید در مورد استراتژی دیجیتال به توافق برسند، بلکه باید کاملاً متعهد باشند.
در غیر این صورت، ابتکارات دیجیتالی با خطر ناهماهنگی اهداف و اولویت ها، با سطوح بالای مقاومت و از دست دادن بودجه مواجه خواهند شد.